31.7.2014

Benalmadena - reissua Part I

Vihdoin olen päässyt reissukuvien kimppuun.

Teimme lasten kanssa kesäkuussa juhannuksen molemmin puolin kahden viikon lomareissun Espanjan aurinkorannikolle. Pitkään jahkasimme lähteäkö vai ei ja jos niin mihin. Olin aikaisemmin sitä mieltä, että Suomesta on turha matkustaa kesällä mihinkään lämpimään, mutta tämä loma osoitti tämänkin periaatteen ihan huuhaaksi, kun meidän paistatellessa auringossa Suomessa satoi räntää ja rakeita. Lopulta hyvinkin pikaisella aikataululla päätimme lentää Malagaan. Tavoitteena oli karistaa keväällä hiukan turhan haasteelliseksi karannut arki taakse ja rentoutua ilman paineita tehdä sen kummempaa kuin uida ja nauttia auringosta ja yhdessäolosta.  Ensimmäisen viikon majailimme Benalmadenassa ja toiseksi viikoksi vuokrasimme auton ja vaihdoimme majapaikkaa Esteponaan.

Malagasta Benalmadenan (kuten myös näihin Aurinkorannikon muihin Napakymppikohteisiin ;) ja päinvastoin pääsee superkätevästi ja edullisesti paikallisjunalla, jolla mekin kuljimme. Olimme vuokranneet Benalmadenan asunnon puolitutulta ja sijainti maisemineen oli mahtava.

Kuten aina lomalla, muutama päivä meni asettuessa ja henkeä vetäessä - uimme, uimme ja nautimme auringosta. Oli ihanaa juosta aamulenkki rannalla, nauttia aamupalasta omalla terassilla ja nähdä, miten lapset nauttivat uimisesta.

Huoneistomme oli osa suurempaa lomakompleksia ja käytössämme oli kattoterassin uima-allas jossa oli yleensä hyvin rauhallista mutta hieman askeettisempaa verrattuna "ala-altaalle", josta löytyi perinteinen "altaaltaeitarvisepoistualomanainakana"-tyyppinen ratkaisu lastenohjelmineen ja poolbareineen.

Biitsin (rantakuvia tulossa myöhemmin) ja altaalla uinnin lisäksi hengailimme rantakaduilla ja pyörähdimme muutamaan otteeseen keskustassa. Lisäksi kävimme paikallisessa "Sea Lifessa", mikä osoittautui kyllä melkoiseksi rahastukseksi. En ole Aurinkorannikolla aiemmin ollut ja loma-arjen pyörittäminen siellä sujui helposti. Viikko oli kuitenkin siellä tarpeeksi ja oli kiva päästä eteenpäin. Paikka on kuitenkin tosi oivallinen juuri tällaiseen chillailuun, mitä me kaipasimme.

Reissun makuelämyksiin kuului mm. irtojätski, jota muutamaan otteeseen söimme. Makuja oli ihan valtavat valikoimat ja jätski oli aivan taivaallista. Peittoaa ainakin Suomessa myytävän italialaisen jätskin ;).

Ja niin... altaan, meren, vesipuiston ja poreammeen lisäksi eräs meistä ui myös suiohkulähteessä. Tosin kaikista ennakko-oletuksista huolimatta se ei ollut neiti b vaan herra a...

Seuraavaksi reissuun liittyen kuvia biitsiltä, toivottavasti pian :)! Helteet senkun jatkuvat Suomessa, olin ehkä jo hieman järkyttynyt kun aamulla tajusin, että Foreca lupaa myös ensi viikoksi kolmea kymppiä tänne länsirannikolle.

Syksyllä (huomaatteko, alan olla realistinen näiden postauslupausteni kanssa..:/ ) luvassa myös kotijuttuja enenmmän, yläkerta alkaa vihdoin muotoutua ja tänävuonna pääsemme varmasti (omaan?!) joulusaunaan.

1. Ihania nuo Noelin ilmeet nuissa kuvissa! Toinen niin nauttii vedestä! :)

2. Oi että miten iiiihana tuo Noel on! Toinen niin nauttii!

1. Noel todella tykkää vedestä ja sai kyllä uidakin paljon.

3. Ihania kuvia!!! Tein meidän reissupostauksen viime viikolla. Tällä kertaa ei "ehditty" Benalmadenaan mutta ohi ajettiin junalla :-)

1. Tuossa 11. kuvassa näkyy ihan rannan toisessa päässä (terrakotan värinen rakennus) se Sunset Beach Club hotelli jossa ollaan oltu kolmena edellisenä vuonna. Sitä voin lämpimästi suositella lapsiperheille!

2. Eikö ole kätevä se juna? Mä lenkkeilin yhtenä aamuna "teidän" hotellin nurkilla :).

4. Ihania kuvia! Ihan paras tuo suihkulähde otos :D

1. Ja hauskinta tosiaan että se suihkulähteeseen putoaja ei ollut Ellen, jolle yleensä sattuu ja tapahtuu vaan Emil, jolle yleensä ei satu niin paljon :)

5. Tämä postaus oli ajoitukseltaan ihan paras, nimittäin olen juuri varaamassa elokuun lopulle reissua Espanjan aurinkorannikkon napakymppikohteisiin ;) Voitko suositella teidän hotellia ja minkäniminen hotla oli kyseessä?
    Ja elä ota stressiä postaustahdista, hyvää kannattaa odottaa!
    Terveisin : Päivi

1. No ihan loistavaa. Olen tosin vähän huono suosittelemaan, koska tämä oli ensimmäinen tällainen loma laatuaan, minkä teimme lasten kanssa. Meidän huoneisto oli Pueblo Evita - nimisessä resortissa. Kuten kirjoitin, huoneistomme oli vuokrattu yksityiseltä, mutta allasalu oli mielestäni tosi kiva ja siisti ja henkilökunta tosi ystävällistä. Lapsille oli ohjelmaa yhden tosi hyvän lastenohjaajan toimesta, mutta olen ymmärtänyt että jossain valmismatkojen hotelleissa vastaavaa ohjelmaa on vielä paaaljon enemmän. Mutta tämä oli meille ihan riittävästi. Pueblo Evita löytyy täältä http://www.pueblo-evita.com/ ja täältä http://www.booking.com/hotel/es/pueblo-evita.en-gb.html?aid=311984;label=pueblo-evita-uGp0JkvQLh9TMbnpt%2ADbxwS38002785793%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=ade2246df97fd26245221b1aac742a85;dcid=4;ucfs=1;srfid=75d1f399e86ff6c5d978589b25af79d8bb07addaX1;highlight_room= . kannattaa lukea noita booking.comin arvosteluja, ne ovat yleensä pitäneet melko hyvin paikkansa.

6. Lisää reissupostauksia odotan! :) Kiinnostaisi tämä aihe kovasti :) Olen kauan aikaa sitten ollut Benalmadenassa ja voi olla että on paikat vähän muuttuneetkin mutta mieli halajaisi joskus sinne takaisin. Junasta en muuten tiedä mitään.... bussilla mentiin muistaakseni fuengirolaan ja sit meillä oli auto jolla reissattiin pidemmälle.

Olen iloinen kun kävit ja luen mielelläni kommenttisi. Kiitos:)