17.11.2011

DKNY ja ranskisletit


DKNY:n lastenvaatteita on meillä ollut ihan satunnaisesti. Niitä on saattanut eksyä jonkun vaatepaketin mukana tai second handina yksittäiskappalein. Kyseistä merkkiä kohtaan mulla ei ole, eikä ole ollut mitään sen suurempaa tunnesidettä suuntaan eikä toiseen :). Ehkä se johtuu siitäkin, että merkkiä on Suomessa - tai ainakin täälläpäin Suomea kovin niukasti tarjolla.

Viivi & Viktorin sivuilla törmäsin DKNY:n vaatteisiin ja mallisto vaikuttaa varsin reipashenkiseltä. Näihin harmaisin trikoomekkoihin ihastuin - ja niin ihastuvat meidän tytötkin. Kevyitä päällä, helppo pukea, ihania yksityiskohtia ja mikä parasta - helma pyörii kun vain pikkusen pyörähtelee. 



Tämä satunnainen jälleen silmätulehduksesta kärsivä linssilude vaani ah niin puhtaiden meikkipeiliensä kanssa kulman takana ja vaati päästä kuviin. Ja äiti tekee työtä käskettyä.

Arvatkaa muuten minkä tuomion neiti sai tänään? Olemme mukana eräässä tutkimuksessa, ja tänään tutkittiin kehon koostumusta - äidiltä, isiltä ja Neidiltä. Kakkosprinsessamme "diagnoosi" oli, että neidillä on lihasmassaa saman verran kuin samanikäisellä erittäin paljon liikkuvalla pojalla. En tiedä pitääkö itkeä vai nauraa...


***
Kun Ida oli pieni - siis paljon pienempi kuin nyt ja aloittanut päiväkodin, ihailin aina kun yksi tädeistä laittoi Ida hiuksiin kauniita ranskislettejä ja ihmettelin, että miksi mä en osaa. Sitkeä harjoittelu tuotti tulosta ja perusranskikset rupesivat vääntymään kuin ihmeen kaupalla. Sitten tulivat nää kiertoletit. "Äiti, voiksä tehdä mulle semmosen letin kun J:lla on?"... Ja taas äiti yritti ja harjoitteli ja mietti ja väänsi. Mutta harjoittelu on kuulkaa tuottanut tulosta. Ei ne vieläkään täydellisiä ole - mutta näillä kehtaa mennä päiväkotiin ja ne pysyvät kasassa rajummatkin harkat. Olen ylpeä:)!



***

PSST...
VIIVI&VIKTORILLE ON TULOSSA KEVÄÄLLÄ
TOMMY HILFIGERIN NAISTEN VAATTEITA JA LAUKKUJA -
SEKÄ KENKIÄ.
j e e e e :)!!

11 kommenttia:

  1. Minun pitäisi myös alkaa harjoitella noita ranskanlettejä, ihanaa kuulla, että harjoittelemalla tosiaan voi oppia :)

    Kauniilta näyttää myös mekko, sopisi meidän tyttösellekin, kun aina pitäisi olla päällä sellainen vaate, jossa helma pyörii.

    VastaaPoista
  2. Tosi kivat mekot!

    Aika jännää varmasti tuollainen kehonkoostumustutkimus! Mitähän ne musta sanois...Saman verran lihasmassa kuin 10-vuotiaalla pojalla! :-D

    Mä en oikein vieläkään ymmärrä miten mä teen nuo ranskikset väärin, kun se letti tulee aina siihen "päälle" eikä tuolla tavalla niin kuin sun tekeminä. Jotenkin ilmeisesti laitan niitä hiusnippuja väärin päin tms.

    VastaaPoista
  3. Hienoja lettejä! Ja niitähän tosiaan oppii vain tekemällä ja kun edellisen oppii niin herää aina halu kokeilla jotain uutta. Itse olen aikanani oppinut tekemään vaikka minkälaisia lettejä letittämällä pikkusiskojen päitä ja pitkillä pelireissuilla joukkuekavereiden hiuksia. Nykyään saan käyttää luovuuttani letittämällä omien valmennettavieni hiuksia:)

    Letti tulee päälle silloin, kun letität hiuksia alle päin eli otat letin päältä ja käännät ne letin alle päänahkaa kohti.

    Tuollaisia ns. tavallisia ranskanlettejä saat, kun letität siten, että aloitat laittamalla osasia aina letin päälle eli tavallaan otat alta ja laitat uudet osat aina ylimmäiseksi.

    Aika sekava selitys, mutta toivottavasti ymmärsit:)

    VastaaPoista
  4. Kauniit mekot, tytöt ja kampaukset! :)

    VastaaPoista
  5. Sissi: Kiitos selityksestä! Jotain tuollaista olen aavistellutkin, mutta en vaan saa käsiäni toimimaan toisella tavalla. Tai siis jotenkin se kireys siinä kärsii. Taitaa olla vaan pakko opetella, opinhan sen toisenkin tavan ihan ohjeet paperilta lukemalla. :-D

    VastaaPoista
  6. Ihana Ellen! Sulla on meidän lapsi. Voitko ystävällisesti palauttaa sen:) Ja kyllä se viimeistään nelikymppisenä kiittää lihasmassaansa. On se selluliitti kuitenkin kivemman näköistä lihasten päällä:))

    VastaaPoista
  7. Tai älä vielä, parin vuoden päästä. Kun se pahin uhma on lusittu.

    VastaaPoista
  8. Kiva mekko! Ois varmasti meidänkin prinsessan mieleen.

    yksi ranskis, kaksi raskista, viisi ranskista, kiertäen ja kaartaen tuttua on!

    VastaaPoista
  9. Tosi kivannäköinen mekko! Ja hiukset <3

    Minä olen myös selaillut useasti Viivi&Viktorin sivuja, heillä on usein tosi kivoja kampanjoita :) Kävipä kerran tuurikin fb:n kilpailussa!

    VastaaPoista
  10. Riikka,harjoitus tekee mestarin!

    Jassu, kyllä sussa enemmän on kuin kymppivuotiaassa;)! Ai niitä lettejä voi opiskella teoriasskin, pitäiskö mun kaivaa esiin joku lettikirja?

    sissi, kiitos vinkeistä, mä en osaa tehdä kuin näin päin, mutta ehkä koitan myös toisella tavalla...

    Nina, niinkö:)? Ai tää siis helpottaa tää uhma?? Eikä ,murkkuilu ole pahempaa??? Jos mä tuon sen murkkuikäisenä:)?!

    jadore, mä en vielä kiertäenkaartaen hallitse...

    La Petite Princesse, meilläkin tykätään mekosta:)!

    VastaaPoista
  11. Vilka fina flätor! Du är duktig du! Jag klarar bara av riktigt vanliga perus-flätor jag...

    VastaaPoista

Olen iloinen kun kävit ja luen mielelläni kommenttisi. Kiitos:)